
 1 

 
 

DISPUTE RESOLUTION SERVICE 
 

D00011349 
 

Decision of Independent Expert 
 
 
 

Which? Ltd 
 

and 
 

Mr Jeanpaul Huntington 
 
 
 
 
The Parties 
 
Lead Complainant:   Which? Ltd 

2 Marylebone Road 

London 

NW1 4DF 

United Kingdom 

 

 

Respondent:    Mr Jeanpaul Huntington 

50A Church St 

Ecclesfield 

Sheffield 

S35 9WE 

United Kingdom 

 
 
The Domain Name 
 
whichmagazine.org.uk 
 



 2 

 
Procedural History 
 

1. The procedural history is as follows: - 

 

21 May 2012 12:41  Dispute received 

21 May 2012 13:51  Complaint validated 

22 May 2012 11:07  Notification of complaint sent to parties 

12 June 2012 02:30  Response reminder sent 

15 June 2012 08:58  No Response Received 

15 June 2012 08:58  Notification of no response sent to parties 

26 June 2012 09:08  Expert decision payment received.  

 

Stephen Bate was appointed as the Expert for the case on 28 June 2012 

and on 9  July 2012 signed a written declaration that he was independent 

of each of the parties and that there were no facts or circumstances that 

were required to be disclosed in connection with that independence 

 

2. The Respondent has not served a Response.   

 

3. I am satisfied that the Complaint including its documentary annexes was 

served in accordance with the requirements of the DRS Procedure. 

 
Factual Background 
 

4. The Complainant is Which? Limited, a company incorporated under the 

laws of England and Wales and a registered charity, first established in 

1957 as ‘The Consumers Association’. It publishes “WHICH?” magazine 

and other WHICH? magazines dedicated to particular areas of commerce, 

providing independent opinions on consumer goods and services. It also 

lobbies for consumers’ rights. Since 1996 it has been publishing WHICH? 

online from www.which.co.uk and www.which.com.   

 

http://www.which.co.uk/�


 3 

5. The Respondent registered the Domain Name on 31 January 2012. 

Subsequently, a web site was operated at that URL address, offering what 

was stated to be independent advice on various good and services. 

Following  letters sent to the Respondent on behalf of the Complainant on 

24 February and 19 March 2012, the web site was taken down leaving a 

blank page. There were no replies to either letter nor to a subsequent letter 

dated 29 March 2012.  

 

Parties’ Contentions 

 

6. The Complainant’s case is as follows, - 

 

6.1 It is a registered charity existing to promote the interests of 

consumers. Following its establishment in 1957 as ‘The Consumers 

Association’, it was incorporated on 13 December 1960 and in the 

same year launched “WHICH?” magazine, aimed at providing 

accurate information and independent advice to UK consumers on 

goods and services. The magazine now has a circulation of nearly 

600,000. 

 

6.2  Over the years, other WHICH? magazines have been added so there 

is now a stable of WHICH? magazines dedicated to particular areas 

of commerce, such as computers and cars. The magazines also 

contain independent tests of consumer products. The Complainant 

has lobbied for consumers’ rights, and in a number of instances 

enhanced consumer legislation or other positive legal outcomes for 

consumers have resulted, e.g. in the holiday, bank and replica 

football markets. Since 1996 it has been publishing WHICH? online 

on a web site operated from the two addresses referred to in 

paragraph 4 above. The Complainant’s web site is one of the most 

popular (visited) in the United Kingdom, with 300,000 subscribers to 

its online service and many more visitors who are not subscribers. 

The Complainant uses a number of internet domain names 



 4 

incorporating “which” for its online business. It has also secured a 

number of other domain names, which wrongly used the WHICH 

trade mark, to strengthen its online trading  presence. 

 

6.3 The Complainant also operates a “Which? Best Buy” scheme: it 

awards a Best Buy status after independent evaluation of products. 

Companies place a significant value on that endorsement, as 

evidenced by the scheme under which award-winning companies 

take a licence from the Complainant to use the Best Buy logo on its 

packaging and marketing materials.      

  

6.4 The Complainant owns 50 registered EU and UK trade marks, 

including WHICH, WHICH?, WHICH MAGAZINE and 35 other marks 

that include WHICH. It has also built up a considerable goodwill in 

the UK in the word WHICH? such that this word (whether or not 

accompanied by a question mark) used in connection with particular 

named markets and as a keyword in internet domain names has 

become synonymous with the commercial activities of the 

Complainant.   

 

6.5 The Complainant first became aware of the Respondent in February 

2012, when a broadband service provider drew its attention to the 

web site attached to the Domain Name. The Complainant 

discovered a fully operational web site hosted at that online 

address. The site offers a service purporting to offer independent 

evaluations of goods and services.  

 

6.6 The Domain Name has been registered and used in a manner which 

takes unfair advantage of and is detrimental to the Complainant’s 

Rights. 

 

6.7 The Domain Name is identical to the Complainant’s trade mark 

WHICH MAGAZINE and confusingly similar to other WHICH trade 



 5 

marks of the Complainant. The Domain Name itself will appear on a 

Google or like search and lead persons wishing to visit the 

Complainant’s online platform to believe that it is the official 

domain name of the Complainant.  

 

6.8 Visitors to the web site are likely to have concluded that it was 

operated by the Complainant or under licence or authorisation from 

it. The Respondent was offering consumers online expert and 

independent reviews of goods and services. It has no legitimate 

interest in the Domain Name but was using it to trade off the back 

of the Complainant’s business.  

 

6.9 Plusnet, the broadband services operator, informed the Complainant 

about the Respondent’s web site in February 2012. Letters of 

complaint were sent to the Respondent on behalf of the 

Complainant on 24 February and 19 March 2012. After the second 

letter the web site was taken down, leaving a blank page. There 

were no replies to either letter or to a subsequent letter dated 29 

March 2012. Despite removal of the web site, the Domain Name 

remains registered in the name of the Respondent. 

 

6.10 The use has been detrimental and unfair because the content of the 

site infringes the Complainant’s intellectual property rights, with 

particular reference to the treatment of the words WHICH and 

MAGAZINE with a question mark after the former, as well as use of 

important text from the Complainant’s web site. There is also 

copying of the sign ‘WHICH BEST BUY’ and of ‘WHICH 

MAGAZINE’, the latter appearing on each alternate page of the 

web site. As a result, there has been trade mark infringement and 

passing off.  

 

 

 



 6 

 

 

Discussion and Findings 

 

7. The Complainant is required under subparagraphs 2a. and 2b. of the DRS 

Policy (“the Policy”) to prove to the Expert on the balance of probabilities 

that: - 

 

7.1 it has Rights in respect of a name or mark which is identical or 

similar to the Domain Name; and 

 

7.2 the Domain Name, in the hands of the Respondent, is an Abusive 

Registration. 

 

Rights 

 

8. By paragraph 1 of the Policy, - 

 

“Rights means rights enforceable by the Complainant, whether 

under English law or otherwise, and may include rights in descriptive 

terms which have acquired a secondary meaning.” 

 
9. These are my findings. I repeat the facts set out in paragraph 4 above. The 

Complainant is a registered charity existing to promote the interests of 

consumers. It was incorporated on 13 December 1960 and in the same 

year launched “WHICH?” magazine, aimed at providing accurate 

information and independent advice on goods and services in the UK. The 

magazine now has a circulation of nearly 600,000. Other WHICH? 

magazines have been added to form a stable of WHICH? titles, dedicated 

to commerce in general and also to particular areas of commerce, such as 

computers and cars. The Complainant has lobbied for consumers’ rights, 

and in a number of instances enhanced consumer legislation or other 



 7 

positive legal outcomes have resulted for consumers, e.g. in the holiday, 

bank and replica football markets. Since 1996 the Complainant has been 

publishing WHICH? online on a web site operated from the two addresses 

referred to in paragraph 4 above. Its web site is one of the most popular 

(visited) in the United Kingdom, with 300,000 subscribers to its online 

service with many more visitors who are not subscribers. The Complainant 

uses a number of internet domain names incorporating “which” for its 

online business. It has also secured a number of other domain names, 

which used the WHICH trade mark, so to strengthen its online presence. 

 

10. The Complainant also operates a “Which? Best Buy” scheme to award “Best 

Buy” status after an independent evaluation of products. Companies place 

a significant value on that endorsement, as evidenced by the scheme under 

which award-winning companies take a licence from the Complainant to 

use the Best Buy logo on their packaging and marketing materials.      

  

11. The Complainant owns a number of CTM and UK trade marks which 

include the word ‘WHICH’ or ‘which’ with and without a question mark. In 

particular, it owns UK trade marks ’WHICH’ (no.2432015), WHICH? (no. 

2432014) and WHICH MAGAZINE (no. 2470588) the last of these having 

been registered on 28 March 2008. It has also built up a considerable 

goodwill in the UK in the word WHICH? such that this word (whether or not 

accompanied by a question mark) used in connection with particular 

named markets and as a keyword in internet domain names has become 

synonymous with the commercial activities of the Complainant. In view of 

the commercial history of WHICH magazine, the same is true of these two 

words with reference to that magazine.     

 

12. Thus, the Complainant has established Rights, both trade mark rights and 

rights in passing off. These are in a name or mark, namely ‘WHICH 

MAGAZINE’, identical to the Domain Name. Thus, the Complainant has 

established that it has Rights. 

 



 8 

Abusive Registration 
 

13. Paragraph 1 of the Policy states, - 

 

“Abusive registration means a Domain Name which either: 

 

i. was registered or otherwise acquired in a manner which, at 

the time when the registration or other acquisition took 

place, took unfair advantage of or was unfairly detrimental 

to the Complainant’s Rights; or  

 

ii. has been used in a manner which has taken unfair 

advantage of or has been unfairly detrimental to the 

Complainant’s Rights.” 

 

Paragraph 3 of the Policy states - 

 

  “3. Evidence of Abusive Registration 

 

a. A non-exhaustive list of factors which may be evidence that the 

Domain Name is an Abusive Registration is as follows:- 

 

i. Circumstances indicating that the Respondent has registered 

or otherwise acquired the Domain Name primarily: 

A.... 

B.  as a blocking registration against a name or mark in which 

the Complainant has Rights.; or 

C. for the purpose of unfairly disrupting the business of the 

Complainant. 

ii. Circumstances indicating that the Respondent is using or 

threatening to use the Domain Name in a way which has 

confused or is likely to confuse people or businesses into 



 9 

believing that the Domain Name is registered to, operated or 

authorised by, or otherwise connected to, the Complainant. 

   .....” 

 
14. The following represent my findings on the issue of Abusive Registration. 

They are limited to those necessary to dispose of this complaint in 

accordance with the Policy and the DRS Procedure. 

 

15. The Appeal Panel in DRS 04331 verbatim.co.uk determined that, for a 

complaint to succeed, - 

 

“the Complainant must satisfy the Panel, as an opener, that the 

Respondent was aware of the existence of the Complainant or its brand 

at the date of registration of the Domain Name or at commencement of 

an objectionable use of the Domain Name.” 

 

I adopt this approach, noting what was observed by the Appeal Panel in 

DRS 03733 mercer.co.uk, that the requirement of prior knowledge on the 

part of the registrant is ordinarily required.  

 

16. I am satisfied that the Respondent had the Complainant in mind and was 

aware of it when he registered the Domain Name on 31 January 2012. He 

has put forward no explanation for his choice of domain name. The 

business operated at the web site attached to the Domain Name is a 

deliberate imitation of the business carried on by the Complainant in the 

publishing of information and evaluation of consumer products and 

services: see further below. Use of the words ‘which’ and ‘magazine’ for an 

online business of that description made no sense unless the intention was 

to impersonate, or at the very least, suggest an authorised connection with, 

the Complainant.  

 

17. It is likely that there was ‘initial interest confusion’ as a result of the 

Respondent’s choice of domain name. If unaware of either www.which.com 

http://www.which.com/�


 10 

or www.which.co.uk, persons seeking to visit the Complainant’s online 

publishing content or to find out other information about WHICH? are 

likely to have carried out an internet (Google or like) search, which will have 

shown up the Domain Name. Inclusion of the word ‘org’ as part of the 

Domain Name will have reinforced the impression that the site was 

operated by the organisation behind WHICH? magazine. 

 
18. It is not necessary for the purposes of this decision to conduct an analysis 

of  infringements of the Complainant’s intellectual property rights before 

the web site was taken down soon after 19 March 2012. The content of the 

site constitutes a clear attempt to imitate and indeed impersonate the 

Complainant and its business. The home page of the web site announced 

itself as ‘which magazine’ with the words ‘org.uk’ appearing in smaller 

writing. The page went on to state, ‘Welcome to Which magazine’. Taken 

as a whole, the home page represented that it was Which? magazine 

online. That was untrue. The text on the home page proceeded as follows, - 

 
“Welcome to Which magazine. Which magazine does more than just 

review and test, we give honest, independent advice. We campaign 

to get a fairer deal for all and publish online expert, unbiased 

professional information that helps you make the right choice, 

whatever you’re buying”.   

 

The ‘About Us’ section of the Complainant’s web site contains the words, - 

 

“We campaign to get a fairer deal for all consumers and publish 

expert, unbiased information to help you make the right choice, 

whatever you’re buying.” 

 

The extract from the Respondent’s home page referred to immediately 

above this extract was, as I find, taken and copied from the Complainant’s 

web site. The colouring of the words, red lettering for ‘which’, where it first 

appears on the erstwhile home page of the Respondent’s site, was also 

designed to confuse visitors to that web site in its original form. A very 

http://www.which.co.uk/�


 11 

similar colour red is used as appears in device marks and logos of the 

Complainant for ‘WHICH’.    

 

19. The content of the Respondent’s site was similar to that of the 

Complainant in terms of content, containing views, reviews and reports on 

various consumer products.   

 

20. Although the Respondent has taken down the web site, he has not engaged 

with the Complainant or his solicitors, even though those solicitors sent him 

a further letter dated 29 March 2012. He has not engaged with the DRS 

process either.  

 
21. The upshot is that there will still be initial interest confusion, which will not 

be dispelled when a visitor reaches the web site. The likely conclusion that a 

visitor to the Respondent’s web site would draw is that this is an inactive 

site, operated by or with the authorisation of the Complainant.   

 
22. Thus, there will still be initial interest confusion suffered by persons wishing 

to seek out the Complainant online and the Complainant also has hanging 

over it the implicit threat of the Respondent resuming his commercial 

activities using the Domain Name to imitate and impersonate the 

Complainant.     

 

23. Taking into account the findings set out in paragraphs 15-22 above in 

particular, I conclude that the Domain Name was acquired by the 

Respondent for the purpose of unfairly disrupting the business of the 

Complainant. Further, in view of the findings set out in those paragraphs, 

there are circumstances indicating that the Respondent is using the 

Domain Name to generate initial interest confusion and is threatening to 

use the Domain Name in a way which has confused and is likely to confuse 

people or businesses into believing that the Domain Name is registered to, 

operated or authorised by, or otherwise connected to, the Complainant.  

   

 



 12 

Decision 
 
24. The Complainant has Rights in a name or mark, which is identical to the 

Domain Name, and the Domain Name in the hands of the Respondent is 

an Abusive Registration. The Expert therefore determines that the Domain 

Name ‘whichmagazine.org.uk’ be transferred to the Complainant.   

 
 
 
Signed:  STEPHEN BATE          Dated  12.07.12 
 
       
 


	DISPUTE RESOLUTION SERVICE
	D00011349
	Decision of Independent Expert
	Which? Ltd
	Mr Jeanpaul Huntington



	The Parties
	The Domain Name
	Procedural History
	Factual Background

